Zarząd Powiatu Goleniowskiego ogłasza nabór na stanowisko dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Goleniowie
1. Miejsce wykonywania pracy: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Goleniowie
2. Wymagania niezbędne:
1) obywatelstwo polskie,
2) posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
3) wykształcenie wyższe,
4) posiadanie co najmniej 5-letniego stażu pracy, w tym 3-letniego stażu pracy w jednostkach pomocy społecznej szczebla powiatowego,
5) specjalizacja z zakresu organizacji pomocy społecznej w rozumieniu przepisów art. 122 ustawy o pomocy społecznej,
6) stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na określonym w naborze stanowisku,
7) niekaralność za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
8) brak zakazu pełnienia funkcji kierowniczych związanych
z dysponowaniem środkami publicznymi,
9) nieposzlakowana opinia.
3. Wymagania dodatkowe:
1) minimum 3-letnie doświadczenie na stanowisku kierowniczym w jednostkach pomocy społecznej
2) znajomość przepisów prawa w zakresie realizowanych działań, w szczególności:
- o pomocy społecznej,
- o finansach publicznych,
- o samorządzie powiatowym,
- o pracownikach samorządowych,
- kodeksu pracy,
- o ochronie danych osobowych,
- o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej,
- o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie,
- o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych,
- kodeks postępowania administracyjnego,
- prawa zamówień publicznych,
- dotyczących procedur pozyskiwania funduszy na realizację projektów współfinansowanych ze środków unijnych.
3) doświadczenie w pozyskiwaniu środków zewnętrznych i realizacji projektów dofinansowanych z funduszy zewnętrznych (krajowych, UE).
4) umiejętność zarządzania zasobami ludzkimi oraz rozwiązywania konfliktów interpersonalnych,
5) komunikatywność, kreatywność, dyspozycyjność, odporność na stres,
6) umiejętność samodzielnego organizowania pracy i terminowego wykonywania zadań,
7) umiejętność obsługi komputera, pakietu biurowego Office oraz korzystania z
zasobów internetu.
4. Zakres zadań wykonywanych na stanowisku, w szczególności:
1) zapewnienie prawidłowego funkcjonowania Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Goleniowie, zwanego dalej PCPR, kierowanie jego działalnością i reprezentowanie jednostki na zewnątrz,
2) zapewnienie właściwej i terminowej realizacji zadań przypisanych PCPR, o których mowa w regulaminie organizacyjnym jednostki obejmujących m.in. zadania z zakresu pomocy społecznej, zadania z zakresu wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej, zadania wynikające z ustawy o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie, zadania wynikające z ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych,
3) zapewnienie prawidłowego funkcjonowania systemu przyznawania i realizacji świadczeń pomocy społecznej w zakresie należącym do zadań Powiatu oraz w zakresie rehabilitacji społecznej i zawodowej osób niepełnosprawnych,
4) opracowywanie programów i planów działania w zakresie zadań należącym do jednostki,
5) przygotowywanie okresowych analiz, informacji oraz sprawozdań,
6) współdziałanie z organami rządowej administracji ogólnej, organami samorządowymi oraz z jednostkami realizującymi zadania z zakresu polityki społecznej na terenie powiatu,
7) współpraca z sądami w sprawach dotyczących opieki i wychowania dzieci pozbawionych częściowo lub całkowicie opieki rodzicielskiej,
8) wykonywanie funkcji zwierzchnika służbowego wobec pracowników, w tym określenie zakresu zadań i obowiązków dla pracowników.
5. Informacja dotycząca wskaźnika zatrudnienia osób niepełnosprawnych
w jednostce w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia niniejszego ogłoszenia, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych: poniżęj 6 %
6. Warunki pracy na stanowisku:
1) pełny wymiar czasu pracy, umowa o pracę,
2) praca w pomieszczeniu przystosowanym do pracy biurowej, w pozycji siedzącej wymagająca koncentracji,
3) oświetlenie dzienne oraz sztuczne,
4) praca przy monitorze ekranowym powyżej 4 godzin dziennie,
5) sytuacje stresowe w kontaktach z klientami i instytucjami.
7. Wymagane dokumenty:
1) list motywacyjny z uzasadnieniem przystąpienia do konkursu,
2) życiorys (cv),
3) kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,
4) koncepcja funkcjonowania PCPR w Goleniowie (maksymalnie 6 stron) ,
5) zgoda kandydata na przetwarzanie danych osobowych zawartych w ofercie pracy oraz załączonych do niej dokumentach na potrzeby realizacji procesu rekrutacji zgodnie z Ustawą o ochronie danych osobowych
6) kserokopie dokumentów poświadczających wymagane wykształcenie oraz kwalifikacje
7) kserokopie dokumentów potwierdzających posiadanie, co najmniej 5-letniego stażu pracy, w tym 3-letniego stażu pracy w jednostkach pomocy społecznej szczebla powiatowego oraz specjalizacji z zakresu organizacji pomocy społecznej w rozumieniu przepisów art. 122 ustawy o pomocy społecznej,
8) oświadczenia o:
- posiadaniu obywatelstwa polskiego,
- posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych,
- o braku skazania prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- o braku zakazu pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, o którym mowa w art. 31 ust. 1 pkt. 4 ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych,
- oświadczenie o dobrym stanie zdrowia umożliwiającym prace na w/w stanowisku.
9) kserokopie świadectw pracy oraz innych dokumentów poświadczających wymagany staż pracy i doświadczenie,
10) kserokopie zaświadczeń o ukończonych kursach, szkoleniach.
Wszystkie kopie dokumentów muszą być potwierdzone za zgodność z oryginałem przez kandydata.
8. Termin i miejsce składania dokumentów:
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w zamkniętej kopercie
z dopiskiem: „Dotyczy naboru na wolne stanowisko dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Goleniowie” w sekretariacie Starostwa Powiatowego w Goleniowie, 72-100 Goleniów ul. Dworcowa 1 lub pocztą na adres Starostwa w terminie do dnia 10 czerwca 2021 roku do godz. 14,00.
Ostateczny termin składania ofert mija 10 czerwca 2021 r. o godz. 14.00. W przypadku ofert przesłanych pocztą o dochowaniu termonu decyduje data doręczenia dokumentów do Starostwa, a nie data stempla operatora pocztowego (data nadania).
Aplikacje, które wpłyną do Starostwa po określonym terminie nie będą rozpatrywane.
Więcej informacji
tutaj