wersja dla słabowidzących

2011r. Czeka nas spis powszechny ludności i mieszkań. - 01.01.1970 r.

Rząd chce przeprowadzić powszechny spis ludności i mieszkań. Dla gmin oznacza to obowiązki związane z funkcjonowaniem lokalnych biur spisowych i konieczność oddelegowania pracowników do zadań spisowych.

Zgodnie z decyzja rządu, spis ludności i mieszkań w roku 2011 będzie realizowany metodą mieszaną, czyli z wykorzystaniem systemów informacyjnych administracji publicznej oraz danych zbieranych w badaniu pełnym i reprezentacyjnym.

W spisie powszechnym w 2011 r. będą zbierane dane dotyczące: stanu i charakterystyki demograficznej ludności, edukacji, aktywności ekonomicznej osób, dojazdu do pracy, źródła utrzymania, niepełnosprawności, obywatelstwa, migracji wewnętrznych i zewnętrznych, narodowości i języka oraz mniejszości narodowych i etnicznych, gospodarstw domowych i rodzin, stanu i charakterystyki zasobów mieszkaniowych (mieszkania i budynki).


Pracami w zakresie przygotowania, przeprowadzenia, opracowania oraz udostępnienia wyników spisu będą kierować: prezes GUS, wojewodowie (jako wojewódzcy komisarze spisowi) oraz wójtowie, burmistrzowie i prezydenci miast (jako gminni komisarze spisowi).

Obowiązki samorządu gminnego związane ze spisem obejmą m.in. aktualizację i uporządkowania nazewnictwa ulic oraz numeracji nieruchomości, aktualizację przekazanego przez urzędy statystyczne w formie elektronicznej wykazu budynków i mieszkań, zapewnienie funkcjonowania gminnych biur spisowych, delegowanie pracowników urzędu gminy do prac spisowych i na szkolenia i nabór kandydatów na rachmistrzów spisowych.

Na podstawie: www.premier.gov.pl