Zakup nowoczesnego taboru kolejowego (dziesięć nowoczesnych szynobusów ATRIBO - rys. ze strony producenta), dla Województwa Zachodniopomorskiego był możliwy dzięki środkom Regionalnego Pogramu Operacyjnego. Beneficjent, którym jest Województwo Zachodniopomorskie, otrzyma dofinansowanie w wysokości 75 076 970,00 zł. Jest to bezapelacyjnie największy pod względem wartości dofinansowania z dotychczas rozpatrywanych projektów w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2007 – 2013.
Całkowita wartość projektu to 150 153 940 zł.
Szynobusy zapewnią podróżnym wygodę i bezpieczeństwo. Nowe pojazdy trafią jeszcze w tym roku na zachodniopomorskie trasy kolejowe. Dziś (piątek 29 stycznia 2010 r.) podpisana została umowa pomiędzy Województwem Zachodniopomorskim a Bydgoskim Holdingiem Pojazdy Szynowe PESA S.A. na „Wykonanie i dostawę 10 szynobusów szynowych o napędzie spalinowym”.
Jak informuje strona urzędu marszałkowskiego (http://www.wzp.pl/umwzp/biuro_informacji/p-r-m-a-7329/aktualnosci.htm):
"Należy przy tym zaznaczyć, że projekty dotyczące modernizacji dwóch ważnych regionalnych linii kolejowych - „Modernizacja regionalnej linii kolejowej nr 402 Goleniów – Kołobrzeg wraz z budową łącznicy do portu lotniczego Szczecin – Goleniów” oraz „Modernizacja regionalnej Linii Kolejowej 403 Wałcz – Kalisz Pomorski – Ulikowo”, znajdują się na liście projektów kluczowych i otrzymały dofinansowanie ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2007 – 2013(i z tymi projektami powiązany jest zakup szynobusów).
Nowy tabor kolejowy będzie wyposażony w szereg udogodnień dla podróżnych, takich jak system informacji audiowizualnej wykorzystujący m.in. panele LCD i system GPS, dzięki któremu podróżni będą na bieżąco informowani o rozkładzie jazdy pociągu, jego lokalizacji, najbliższych stacjach i aktualnej prędkości pociągu.
Szynobusy będą zabierały maksymalnie po 315 podróżnych, każdy pojazd będzie wyposażony w 150 miękkich wygodnych foteli z zagłówkami i podłokietnikami, ustawionych w odległości zapewniającej komfort podróżowania nawet na długich dystansach. Wnętrza będą klimatyzowane, a w oknach zastosowane zostaną szyby pochłaniające energię słoneczną, dzięki czemu latem nie powinno być gorąco nawet przy wyłączonej klimatyzacji.
Nad bezpieczeństwem podróżnych czuwać będzie system zewnętrznego i wewnętrznego monitoringu oraz system diagnostyki pokładowej pojazdów, którego zadaniem jest monitorowanie pracy najważniejszych podzespołów, a także wykrywanie i eliminacja sytuacji stwarzających zagrożenie pożarowe".