wersja dla słabowidzących

KAMPANIE SPOŁECZNE. - 01.01.1970 r.

Ciąża bez alkoholu. Po narkotykach rozum wysiada.

CIĄŻA BEZ ALKOHOLU.
 
W  Wojewódzkim Programie Przeciwdziałania Uzależnieniom na lata 2006 – 2015 przewidziano m.in. edukację kobiet planujących macierzyństwo z zakresu szkodliwego działania na płód alkoholu i innych środków psychoaktywnych. Realizacja działań dodatkowo przyczynią się do edukacji grup zawodowych i osób mających kontakt z przyszłymi matkami, podczas którego można przekazać treści profilaktyczne z zakresu Płodowego Zespołu Alkoholowego – FAS.
Państwowa Agencja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych od kilku lat realizuje ogólnopolską kampanię edukacyjną pod hasłem „Ciąża bez alkoholu”. Jej głównym celem jest zmniejszenie liczby kobiet pijących w czasie ciąży, promocja abstynencji w tym okresie oraz zwiększenie wiedzy o negatywnym wpływie alkoholu na płód. Grupą docelową są kobiety w wieku rozrodczym, kobiety w ciąży a także całe społeczeństwo. Patronat nad kampanią objęli: Minister Zdrowia, Polskie Towarzystwo ginekologiczne oraz Światowa Organizacja Zdrowia – Biuro WHO w Polsce.

W ramach realizacji zadania zostały zakupione materiały edukacyjno-informacyjne rekomendowane przez Państwową Agencję Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, oraz materiały profilaktyczno-edukacyjne, a następnie będą rozpropagowane na szpitalnych oddziałach ginekologiczno-położniczych oraz w gabinetach ginekologiczno – położniczych. 
Promocję kampanii „Ciąża bez alkoholu” wśród kobiet planujących ciążę oraz kobiet w ciąży zapewnią niewątpliwie lekarze ginekolodzy, położnicy oraz położne i pielęgniarki pracujące z kobietami w wieku produkcyjnym.

PO NARKOTYKACH- ROZUM WYSIADA. ( Kliknij na zdjęcie )
 
 
 
25 czerwca ruszyła Kampania Krajowego Biura ds. Przeciwdzialania Narkomanii pod hasłem: "Brałeś? Nie jedź! Po narkotykach rozum wysiada”.
Każdy środek psychoaktywny zakłóca percepcję kierowcy, jego ocenę sytuacji i własnych możliwości. Dlatego narkotyki są dla kierowców tak samo groźne jak alkohol. Ale nie tylko dla nich – także dla ich pasażerów, za których życie i zdrowie odpowiadają.
Kampania „Brałeś? Nie jedź! Po narkotykach rozum wysiada” ma uzmysłowić młodym ludziom niebezpieczeństwa prowadzenia pojazdów pod wpływem narkotyków. Jest skierowana zarówno do kierowców, jak i pasażerów.
Kampania bazuje na świadomości społecznej szkodliwości prowadzenia pod wpływem alkoholu. „Ja nie piłem, tylko brałem!” - próbuje usprawiedliwiać się zszokowany kierowca, kiedy uzmysławia sobie tragiczne skutki swojej niefrasobliwości.
Głównym motywem graficznym akcji jest uszkodzony w wypadku samochód zamknięty w torebce po narkotykach.
Na kampanię składają się między innymi: spot TV, spoty radiowe, ogłoszenia prasowe, outdoor, plakaty i strona internetowa www.rozumwysiada.pl.