wersja dla słabowidzących

Komisja Bezpieczeństwa i Porządku - 01.01.1970 r.

Wydział Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego informuje.

 

 

W dniu 29.05.2012 r. w Powiatowym Centrum Zarządzania Kryzysowego w Goleniowie odbyło się posiedzenie Komisji Bezpieczeństwa i Porządku (KBiP).

Członkowie komisji rozważali dotychczasowy odzew samorządów gminnych z terenu powiatu goleniowskiego wobec apelu (w załączeniu), jaki skierował do samorządów Przewodniczący Rady Powiatu w Goleniowie w związku z przygotowanym przez KBiP projektem „Powiatowego programu zapobiegania przestępczości oraz porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli „Razem bezpieczniej” na lata 2012-2015”. Uchwalenie tego Programu należy wprawdzie do wyłącznej właściwości Rady Powiatu, ale Projekt został przekazany do gmin w ramach konsultacji społecznych, ponadto umieszczony jest na stronie tutaj.

Ponadto członkowie Komisji zapoznali się z kwestionariuszem ankiety z Uniwersytetu Jagiellońskiego dotyczącej „ogólnopolskiego badania nad bezpieczeństwem lokalnym finansowanym ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego, których celem jest określenie optymalnej formy lokalnego partnerstwa na rzecz bezpieczeństwa, także poprzez poszukiwanie dobrych praktyk w tym zakresie”.

 

Ryszard Faryniarz, PCZK/WZK

 

Apel do samorządowców z gmin z terenu powiatu goleniowskiego:

Rada Powiatu w Goleniowie zwraca się z apelem do samorządów gmin: Goleniów, Maszewo, Nowogard, Osina, Przybiernów, Stepnica o przystąpienie do wspólnej realizacji „Powiatowego programu zapobiegania przestępczości oraz porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli „Razem bezpieczniej” na lata 2012-2015” (Program).

Z uwagi na zasięg terytorialny i podmiotowy, którego dotyczy Program, konieczny jest aktywny udział samorządów w dokonaniu identyfikacji zagrożeń i ich źródeł występujących na terenie danej gminy. Niezbędne jest, aby w trakcie tych działań posiłkować się danymi statystycznymi oraz doświadczeniami w zakresie prewencji kryminalnej, będącymi w posiadaniu również Policji, badaniami opinii publicznej, informacjami prasowymi, opiniami nauczycieli, pedagogów szkolnych, rad osiedlowych, organizacji pozarządowych itp.

Efekty wyżej wymienionych czynności ułatwią opracowywanie informacji o rzeczywistych zagrożeniach lokalnych oraz sporządzenie publicznej mapy zagrożeń przestępczością występującą na terenie gminy, co pozwoli nie tylko na graficzne przedstawienie skali, ale też umiejscowienie negatywnych zjawisk.

Uzyskiwane w trakcie realizacji Programu informacje z terenu gmin oraz prowadzona analiza negatywnych zjawisk, umożliwi ogląd zagadnień i pozwoli określić strategiczne kierunki działań profilaktycznych na szczeblu gminy i powiatu. Przeprowadzenie takich działań jest niezbędnym elementem prawidłowego rozwiązywania problemów. Metodologiczne podejście do diagnozowania problemów lokalnych usprawni odpowiednią modyfikację realizacji Programu, przyczyni się do wzrostu jego efektywności.

Przystąpienie do wspólnej realizacji Programu powiatowego, nie dezawuuje lokalnych, odpowiednich programów gminnych, które mogą się wpisywać w Program, ułatwi natomiast koordynację pojedynczych działań w zapobieganiu przestępczości.

Razem może być nie tylko bezpieczniej, ale może też być – skuteczniej.