wersja dla słabowidzących

Konferencja na temat promocji Województwa. - 01.01.1970 r.

Wymierne korzyści dla naszego Powiatu.

Kilkakrotnie pisaliśmy o efektach Dni Województwa Zachodniopomorskiego w Katowicach. Tym razem, podsumowania tej imprezy oraz przekazania planów promocji województwa w tym roku, dokonał wicemarszałek Wojciech Jabłoński, na zwołanej w ubiegłym tygodniu konferencji prasowej. ( Na zdjęciu Wicemarszałek Witold Jabłoński oraz Damian Greś, dyrektor Wydziału Turystyki, Gospodarki i Promocji podczas konferencji prasowej ).

 
„Morze na ul. Mariackiej” takie było hasło tegorocznej edycji Dni Województwa Zachodniopomorskiego, które  odbyły się w dniach 22 – 24 maja w Katowicach.          
W czasie imprezy promowano nasz region przedstawiając poszczególne  powiaty i niektóre gminy  województwa zachodniopomorskiego wraz z działającymi na ich terenie firmami i instytucjami. Impreza stanowiła doskonałą okazję do promocji walorów turystycznych i kulturalnych poszczególnych regionów oraz najciekawszych produktów turystycznych takie jak golf czy uzdrowiska. Nie zabrakło także promocji Stref Przemysłowych i Parków Infrastrukturalnych.                 
Dni Województwa były również okazją do budowania marki województwa poprzez umieszczenie na wszystkich materiałach promocyjnych logo oraz hasła promocyjnego - „Zachodniopomorskie morze przygody”, akcentującego niepowtarzalny charakter miejsca czyli dynamicznego „regionu do życia i wypoczynku”.
 
Drugą część konferencji poświęcono przedstawieniu działań promocyjnych województwa zachodniopomorskiego na terenie kraju i regionu. W roku bieżącym promowane są następujące wydarzenia:
 
·         28. Koszaliński Festiwal Debiutów Filmowych „Młodzi i Film”,
·         Spoiwa Kultury - Festiwal Artystów Ulicy w Szczecinie,
·         VI Zjazd Pojazdów Militarnych - Borne Sulinowo,
·         Festiwal Słowian i Wikingów w Wolinie.
 
Kampania promocyjna adresowana jest zarówno do turystów z Polski i pobliskich krajów jak i do mieszkańców Województwa Zachodniopomorskiego. Łączna powierzchnia wykorzystana przy kampanii to prawie 4500m², a jej koszt to ponad 320 tys. Ponadto zakupione zostały powierzchnie reklamowe w Newsweeku, Vivie, Twoim Stylu oraz Gazecie Wyborczej za kwotę powyżej 175 tys. zł.
 
Powyższe działania mają na celu budowanie pozytywnego wizerunku Województwa Zachodniopomorskiego.
Dla naszego Powiatu, oprócz wspominanej w naszych materiałach współpracy z miastem Piekary Śląskie i Fundacją na rzecz Śląska, mamy jeszcze jedną  wartość dodaną. Prezentacja Powiatu Goleniowskiego w Katowicach, na tyle spodobała się mediom, że już od 1 lipca, na terenie naszego Powiatu, będzie kręcony film przez ogólnopolską Telewizję Silesia, która swoje materiały nadaje przez sieć cyfrowych i kablowych telewizji na teren całego kraju i za granicę. Pokażemy w nim walory wszystkich gmin, te turystyczne i gospodarcze, a sam program ma być nakręcony „oczami turystów-odkrywców”, bo jak czasami wiadomo, sami przechodzimy  obok najciekawszych miejsc, ale ich, z przyzwyczajenia, czy też z braku czasu, zwyczajnie nie zauważamy.