wersja dla słabowidzących

L’Europe en Fanfare - 01.01.1970 r.

Młodzieżowa Orkiestra „Wood & Brass Band” reprezentowała Polskę na festiwalu we Francji.

W dniach 24 – 29 maja goleniowscy muzycy z Młodzieżowej Orkiestry „Wood & Brass Band”  reprezentowali Polskę na festiwalu L’EUROPE EN FANFARE we Francji w miejscowości Cadenet, region Prowansja. Byliśmy tam jedynymi reprezentantami z Polski obok przedstawicieli Niemiec, Włoch, Hiszpanii, Szwajcarii, Słowacji i oczywiście gospodarzy. Sam festiwal trwał zaledwie dwa dni, ale korzystając z okazji , w drodze do Francji zatrzymaliśmy się na nocleg i jeden dodatkowy dzień w stolicy Szwajcarii, Bernie. Tam spotkaliśmy się z Konsulem Polski w Szwajcarii, panem Markiem Wieruszewskim, wzięliśmy udział (tym razem jako słuchacze) w koncercie symfonicznym Berner Symfonieorchester  i zwiedziliśmy miasto. I chyba wszystkim bez wyjątku bardzo się podobało.

Sobota i niedziela to pracowite dni festiwalowych koncertów i przemarszów. Orkiestra z Goleniowa pokazała się z najlepszej strony i została przyjęta bardzo pozytywnie. Kontakty na przyszłość zostały nawiązane, a co za tym idzie szykuje się współpraca z Włochami, Słowacją i Francuzami. A że współpraca  często znaczy to samo co wyjazdy, już z góry się na nią cieszymy. W drodze powrotnej na jeden dzień zatrzymaliśmy się w Marsylii. Piękne miejsce, Lazurowe Wybrzeże, Morze Śródziemne, słońce, plaża cóż więcej można chcieć. Takie króciutkie wakacje w środku roku szkolnego. Ale uznaliśmy, że odpoczynek nam się należał, więc wykorzystaliśmy go w pełni. Jeśli ktoś lubi takie podróże, kocha muzykę, a do tego chce grać w orkiestrze, zapraszamy po wakacjach na kolejny nabór. Może się uda i dołączycie do nas.

Na koniec, w imieniu całego Zespołu, pragniemy podziękować Dyrekcjom goleniowskich szkół za otwartość, życzliwość  i chęć współpracy. Dziękujemy również tancerkom z Lęborka: Magdzie, Joli, Kindze i Ilonie, które wsparły nasz muzyczny przekaz i wzbogaciły go o ruch i taniec w rytmie wydawanych przez nas dźwięków. Osobne podziękowania kierujemy do pani Małgosi Herman, pani Małgosi Tkaczyk i pana Tomasza Dąbrowskiego, którzy skutecznie i z uśmiechem opiekowali się nami podczas wyjazdu. A już zupełnie na koniec z całego serca dziękujemy panu Krzysztofowi Sypieniowi, który jako siła sprawcza całego przedsięwzięcia (i to zarówno Orkiestry, jak i samego wyjazdu) od pierwszego do ostatniego muzycznego kroku był przez cały czas z nami. Organizatorem wyjazdu było Stowarzyszenie Wood & Brass Band działające przy orkiestrze.

Justyna Ławicka, Julia Zalewska i Dawid Stypik

(uczniowie Liceum Ogólnokształcącego w Goleniowie)