wersja dla słabowidzących

Ministerstwo finansów-wzór wniosku o zwrot części wydatków wykonanych w ramach funduszu sołeckiego. - 01.01.1970 r.

informacja:  samorząd.pap

Ministerstwo finansów przygotowało wzór wniosku o zwrot części wydatków wykonanych w ramach funduszu sołeckiego. Zainteresowane gminy powinny je złożyć do wojewodów w terminie do 31 maja przyszłego roku.

Wzór wniosku (poniżej) stanowi załącznik do projektu rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie zwrotu części wydatków wykonanych przez gminy w ramach funduszu sołeckiego, który trafił do konsultacji z Komisją Wspólną Rządu i Samorządu Terytorialnego.

Zgodnie z § 2 projektu, zwrot części wydatków poniesionych w ramach funduszu sołeckiego następuje na podstawie wniosku gminy złożonego do właściwego wojewody w terminie do dnia 31 maja roku budżetowego następującego po roku, w którym dokonano wydatków.

Jak tłumaczy ministerstwo, zaproponowany termin umożliwi służbom finansowym gmin wykazanie wykonanych wydatków w ramach funduszu sołeckiego.

Projektowane rozporządzenie umożliwia gminom dokonywanie poprawek w składanych wnioskach. W razie stwierdzenia przez służby wojewody braków lub błędów we wniosku gmina będzie miała 7 dni od daty otrzymania informacji na ich usunięcie.

Jednocześnie w projekcie rozporządzenia w § 4 przewidziano, iż zwrot części wydatków o których mowa § 1 następuje na rachunek budżetu gminy w terminie do dnia 31 sierpnia roku następującego po roku, w którym dokonano wydatków.

Wysokość zwrotu z budżetu państwa będzie uzależniona od zamożności gminy. Najwięcej, bo 30 proc. dostaną gminy, których kwota dochodów bieżących w przeliczeniu na mieszkańca jest mniejsza od średniej kwoty dochodów bieżących gmin w skali kraju.

Gminy, których kwota dochodów zmieści się w przedziale od 100 proc. do 120 proc. średniej w skali kraju, otrzymają zwrot w wysokości 20 proc. wydatków poniesionych na fundusz sołecki. Tam gdzie kwota jest większa od 120 proc. średniej w skali kraju zwrot wyniesie 10 proc.

Projekt rozporządzenia MF