Omawiany, podczas II Konwentu wójtów i burmistrzów temat dotyczący dostępu mieszkańców gmin do internetu nabiera konkretnych kształtów. Po przekazaniu przez starostę informacji o działanich w zakresie przyłączenia do internetu jak najwiekszej liczby odbiorców oraz planach podłączenia jednostek terenowych, starosta skierował prośbę do samorządowców z wszystkich gmin o przekazanie danych na temat dostępu do internetu mieszkańców wszystkich miejscowości powiatu goleniowskiego. Przed Konwentem wszyscy jego uczestnicy otrzymali ramowy program, w którym ten temat znalazł sie na pierwszym miejscu.Już podczas omawiania tego punktu, pierwsze informacje na pismie przekazał burmistrz Nowogardu ,a dziś do starostwa wpłynęło kolejne pismo o stanie łączy internetowych od wójta Stepnicy. Na tej podstawie pracownicy starostwa będą mogli bezpośrednio kontaktować firmy zainteresowane współpracą w zakresie podłączenia internetu z wójtami i burmistrzami naszych gmin.
Jednym z kolejnych punktów było omówienie wspólnej promocji i wymiany informacji na temat planowanych imprez w poszczególnych gminach. Jest to początek działań, którego celem ma być jeszcze lepsze przygotowanie do kolejnych Dni Województwa Zachodniopomorskiego,które w przyszłym roku planowane są we Wrocławiu, wydania Kalendarza Imprez Powiatowych na rok 2008 oraz wspólnego projektu promocyjnego powiatu i gmin : "Plakat promocyjno-informacyjny". Zalążkiem takich działań jest przesłane przez wójta Stepnicy pismo wraz z kalendarzem imprez które odbyły się i są planowane do końca 2007 roku na terenie gminy Stepnica. Wychodząc na przeciw inicjatywie wspólnej promocji informujemy,że od dziś tylko do końca wakacji na terenie gminy Stepnica odbędzie się blisko 25 imprez plenerowych. Stepnica i gmina proponuje szeroki przekrój rozrywki i aktywnego wypoczynku dla wszystkich od zawodów wędkarskich w Budzieniu poprzez regaty turystyczne , turnieje sportowe - "szachy uliczne", "siatkówka plażowa", "piłka nożna" po najważniejsze dla mieszkańców i odwiedzających "DNI STEPNICY" w dniach 13-15 lipca.