wersja dla słabowidzących

Powiatowy Rzecznik Konsumentów przestrzega - 25.06.2014 r.

W związku z pojawieniem się na terenie gmin Powiatu Goleniowskiego przedstawicieli Polskiej Energetyki PRO Sp. z o.o. Al. Jerozolimskie 123a, z siedzibą w Warszawie, oferujących podpisanie umowy na dostawę energii elektrycznej do mieszkań w atrakcyjnej cenie, Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Goleniowie Irena Henkelman przestrzega przed nieuczciwymi praktykami stosowanymi przez tych przedstawicieli polegającymi na;

• nie podaniu pełnej informacji dotyczącej składanej oferty (po otrzymaniu pierwszego rozliczenia rachunków okazuje się, że są  wyższe niż dotychczasowe);
• braku wręczenia  wzoru odstąpienia od umowy, co jest wymagane prawem;
• zaniechaniu pozostawienia  konsumentom  kopii umowy, uniemożliwiając im w ten sposób podjęcie  działań zmierzających do np. rozwiązania umowy;
• zaniechaniu poinformowania konsumentów, o  dwóch fakturach za prąd, które będą musieli zapłacić kupujący: za jedną wystawiona przez sprzedawcę energii oraz   drugą za dystrybucję energii tj. przesył.

Rzecznik radzi, przed podpisaniem umowy:

1. Sprawdź nazwę firm i tożsamość przedstawiciela, który pojawił się w Twoim domu. Informację sprawdź w firmie, którą ma reprezentować.
2. Dowiedz się jakie dokładnie warunki oferuje Ci sprzedawca. Dopytaj o wszystkie szczegóły budzące wątpliwości.
3. Nie podpisuj umowy bez dokładnego przeczytania jej treści. Umów się na podpis później, aby spokojnie przeczytać  dokument.
4. Podpisując umowę powinieneś otrzymać swój egzemplarz dokumentu oraz wzór odstąpienia od umowy.
5. Masz 10 dni na odstąpienie od umowy podpisanej poza lokalem sprzedawcy – bez podawania przyczyn i bez ponoszenia jakichkolwiek konsekwencji,
6. W przypadku, gdy minął 10-dniowy termin, nadal możesz się uchylić od skutków umowy, jeśli podczas podpisywania zostałeś wprowadzony w błąd.