wersja dla słabowidzących

Realizacja zajęć projektowych pozyskanych ze środków Unii Europejskiej w goleniowskim liceum - 01.01.1970 r.

 -

 

 

 

 

W bieżącym roku szkolnym uczniowie klas I-III Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych I Liceum Ogólnokształcącego im. Stefana Żeromskiego w Goleniowie uczestniczyli w zajęciach 7 projektów współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Były to: „ As Kompetencji” (dodatkowe zajęcia z fizyki i podstaw przedsiębiorczości), „Wespół w Zespół z Matematyką bez Granic” (zajęcia z matematyki), „Kompetencje kluczowe drogą do kariery” (zajęcia z matematyki, fizyki, biologii i chemii), „Szkoła Sukcesu” (zajęcia z języka angielskiego z elementami Business English i przedsiębiorczości), „Wybieram e-fizykę”, „Wirtualna Fizyka - Wiedza Prawdziwa” (zajęcia z fizyki) oraz „Matematyka Reaktywacja” (zajęcia z matematyki).

Celem projektu „As Kompetencji” realizowanego w liceum w latach 2009-2012 było umożliwienie uczniom rozwoju umiejętności matematyczno-fizycznych oraz z przedsiębiorczości poprzez udział w zajęciach pozalekcyjnych i pozaszkolnych. Dużą zaletą tego projektu były festiwale naukowe z nagrodami dla autorów najlepszych projektów, wykłady pokazowe, naukowe wycieczki krajowe lub zagraniczne. W październiku 2011 r. siedemnastu uczniów klasy IIA uczestniczyło w wycieczce dydaktycznej do ośrodka badawczego CERN w Szwajcarii.

„Szkoła Sukcesu" to projekt edukacyjny, w którym uczestniczyło w tym roku szkolnym 14 uczniów z klas IIA, IIB, IIC i IIH. Na comiesięcznych spotkaniach uczniowie poszerzali swoją wiedzę z zakresu ekonomii, wykonywali zadania na platformie e-learningowej oraz doskonalili swoje umiejętności językowe. W okresie wakacji, w lipcu 2011 r., dwie uczennice liceum uczestniczyły w wakacyjnym obozie naukowym w Trójmieście, gdzie miały możliwość uczestnictwa w zajęciach prowadzonych przez wykładowców z Uniwersytetu Gdańskiego, spotkaniach integracyjnych oraz wycieczkach po okolicy. Podczas tegorocznych wakacji kolejne dwie uczennice liceum będą mogły skorzystać z wypoczynku i nauki w Trójmieście.

W bieżącym roku szkolnym, w ramach projektu „Kompetencje kluczowe drogą do kariery” 44 uczniów liceum miało możliwość rozwijania swoich zainteresowań w pięciu zespołach badawczych: matematycznym, fizycznym, chemicznym i dwóch biologicznych. W ramach tego projektu uczniowie realizowali m.in. zadania „Paszporty Edukacyjne” oraz Podróże „Innowacyjni Globalnie”, a także uczestniczyli w wydarzeniu „Noc Naukowców” w Poznaniu, odwiedzili Ośrodek Szkoleniowo – Badawczy w Ostoi, zwiedzili Port Lotniczy Szczecin - Goleniów, zorganizowali w szkole Piknik Młodych Naukowców, a w maju br. planują wyjazd do Centrum „Hewelianum” w Gdańsku. W lipcu ubiegłego uczniowie uczestniczyli w obozie integracyjno-szkoleniowym w Człuchowie, a w sierpniu tego roku będą brali udział w Interdyscyplinarnej Akademii Naukowców – ośmiodniowym obozie naukowym w Sulechowie W programie turnusu przewidziane są warsztaty z wystąpień publicznych oraz zajęcia z kreatywnego myślenia.

W roku szkolnym 2011/2012 w liceum prowadzone były również zajęcia w ramach realizowanego przez Polskie Towarzystwo Matematyczne projektu „Wespół w Zespół z Matematyką bez Granic”. Celem projektu było podniesienie kompetencji kluczowych uczniów w zakresie kształtowania umiejętności opisywania w języku matematyki otaczającego świata, stawiania hipotez i ich weryfikowania, rozwiązywania problemów w twórczy sposób, integracji zespołu klasowego, skutecznego porozumiewania się w różnych sytuacjach, efektywnego współdziałania w zespole oraz interdyscyplinarnego spojrzenia na otaczającą nas rzeczywistość z uwzględnieniem znajomości języków obcych.

 „Matematyka Reaktywacja” to projekt, który opiera się na wykorzystaniu unikatowej metody, którą można określić jako indywidualne korepetycje na odległość wykorzystujące atrakcyjne dla ucznia narzędzia informatyczne. Metoda ta opiera się na pracy uczniów z komputerem. Za pośrednictwem Internetu uczniowie liceum mają dostęp do przystępnie napisanych materiałów wykładowych oraz ogromnej liczby interaktywnych elektronicznych ćwiczeń. Wartością dodatkową tego typu nauki jest zwiększenie umiejętności informatycznych oraz ogólnej techniki uczenia się.

„Wybieram e-Fizykę” to projekt, którego podstawą jest „blended learning” czyli połączenie zajęć w grupie pod kierunkiem opiekuna – nauczyciela z aktywnością na platformie online, gdzie dzięki kursowi e-learningowemu samodzielnie można uczyć się, przeglądać przykłady, oglądać animowane doświadczenia i rozwiązywać zadania. Dzięki użyciu komputera i nowoczesnych programów multimedialnych uczniowie poznają na zajęciach najciekawsze doświadczenia fizyczne.

Celem kolejnego realizowanego w szkole projektu „Wirtualna Fizyka -Wiedza Prawdziwa” jest zwiększenie zainteresowania uczniów fizyką oraz kontynuacja kształcenia na kierunkach technicznych i przyrodniczych. Na dodatkowych zajęciach z fizyki uczniowie liceum mają dostęp do filmów interaktywnych, a także gier edukacyjnych dostępnych przez Internet, sprawdzających ich wiedzę z materiału podstawowego i rozszerzonego z fizyki.

Projekty realizowane w liceum, to nie jedyna oferta szkoły dla uczniów, którzy chcą rozwijać swoje pasje i zainteresowania. Bogata oferta zajęć pozalekcyjnych, a także dodatkowe działania podejmowane przez nauczycieli przyczyniają się do tego, że uczniowie rozważniej wybierają zdawane na egzaminie maturalnym przedmioty, a tym samym uzyskują wyższe wyniki.

Wszystkim uczniom życzymy zaangażowania w działalność różnych projektów realizowanych w liceum, bo naprawdę warto. Wszystkie one dowodzą stwierdzeniu, że „nauka nie musi, być ani nudna ani trudna”.

Informację oraz zdjęcia otrzymaliśmy z Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych w Goleniowie.