Projektowanie przyszłości, kształtowanie nowego otoczenia i rozwój gospodarczy – to motywy przewodnie kampanii promocyjnej Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego (RPO WZ).
22 listopada ruszyła kampania promocyjna RPO WZP.Jak na program promujący rozwój przystało, reklama pojawi się w Internecie. „Wyjdzie” także na ulicę – w ten sposób zwiększy się kontakt mieszkańców województwa z programem.
Coraz więcej beneficjentów uzyskuje dofinansowanie dla projektów. Przekłada się to na liczbę inwestycji w regionie w ramach RPO WZ. W najbliższym miesiącu mieszkańcy regionu dowiedzą się z jakich środków i jakie inwestycje są realizowane. Dowiedzą się też, gdzie szukać informacji nt. projektów, kampania przedstawia bowiem dotychczasowy dorobek związany z realizacją programu: zarówno projekty planowane, będące w trakcie realizacji, jak i ukończone. Ukazuje, w jaki sposób RPO wspiera inicjatywy korzystne dla regionu; gdzie, dzięki unijnym środkom, powstają nowe drogi, sieci energetyczne, ścieżki rowerowe, oczyszczalnie ścieków i wiele innych inwestycji. Jak skutecznie modernizowane i doposażone zostają szkoły i wyższe uczelnie. Jak wzrasta oferta turystyczna województwa.
„Projektowanie” jako motyw przewodni kampanii jest ściśle związane z realizacją nowych inwestycji, rozwojem i zmianą otoczenia w jakim żyją odbiorcy kampanii. Element ten widoczny jest w stylistyce kampanii. Pozornie proste, schematycznie rysowane kreską obiekty stają się namacalnym dowodem efektywności RPO WZ. Pokazują, jak z pomysłu powstają nowe obiekty użytkowe, drogi i inne elementy infrastruktury.
Efekty te pokazywane będą m.in. na billboadach w Szczecinie, Koszalinie i innych powiatowych miastach regionu. W pozostałych miejscowościach pojawią się billboardy ruchome – mobil–boardy. Do prezentowania reklam posłużą także środki komunikacji miejskiej – tramwaje w Szczecinie i autobusy w Koszalinie. Szczecinianie zetkną się także z reklamą na nośnikach citylight oraz ekranie typu LED. Wykorzystane zostaną też możliwości, które oferuje wielki format. Ciekawostką będą tu elementy przestrzenne.
Dla osób zainteresowanych projektami utworzona została strona internetowa
Dzięki niej mieszkańcy województwa mogą zobaczyć, co realizowane jest w ich najbliższej okolicy. Do strony kierować będzie też banner internetowy w technice flash. Projekty realizowane w powiatach znajdą się także na 21 modułowych standach. Standów będzie również 21 – tyle ile powiatów w naszym województwie.
Jako nośnik reklamy wykorzystane są też dwie regionalne rozgłośnie – Polskie Radio Szczecin i Polskie Radio Koszalin. Spoty reklamowe nadawać będzie również Telewizja Polska oraz sześć telewizji kablowych na terenie województwa.
Stan wdrażania programu i jego efekty przedstawione będą w postaci reklamy prasowej w dziennikach lokalnych. Na zakończenie kampanii poprzez prasę dystrybuowana będzie ulotka na temat Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego. A w niej – upominek dla wszystkich.
Dzięki kampanii podniesie się poziom wiedzy nt. programu i zwiększy jego rozpoznawalność. Tak duża promocja potrwa do 19 grudnia. Niektóre z jej elementów nie znikną z końcem kampanii. 21 standów oglądać będzie można do końca roku. Natomiast strona internetowa www.rpo.wzp.pl/projekty - pozostanie i będzie stopniowo i systematycznie uzupełniana o nowe projekty.
Zachęcamy do jej odwiedzania:
źródło: www.rpo.wzp.pl/rpo/wiadomosc_dnia/p-r-m-a-10622/wydarzenia.htm