Informacja na podstawie www.wzp.pl (Biuro Obsługi Inwestora).
O. Geblewicz, obok Marszałka Województwa Pomorskiego Jana Kozłowskiego, jest jednym z dwóch stałych przedstawicieli z Polski w organizacji. Zgodnie z wieloletnią praktyką, cokwartalnym posiedzeniom zarządu towarzyszą wizyty studyjne w miejscach będących wizytówkami regionów. Centrum Obsługi Inwestora zaplanowało „dzień roboczy” w Goleniowskim Parku Przemysłowym.
W pierwszej kolejności goście odwiedzili fabrykę duńskiego producenta łopat do elektrowni wiatrowych,
LM Glasfiber. Po przywitaniu przez Starostę Goleniowskiego Tomasza Stanisławskiego, Dyrektor Krzysztof Krzyżanowski zaprezentował firmę, podkreślając powody, które zadecydowały o umiejscowieniu flagowego zakładu koncernu w naszym regionie: doskonałą lokalizację w pobliżu głównych rynków zbytu oraz niskie koszty działalności. Po błyskawicznym przeszkoleniu z zasad BHP, uczestnicy wizyty zostali oprowadzeni po fabryce i zapoznali się z procesem produkcyjnym.
Dzięki uprzejmości Piotra Jaszczaka, Prezesa
sia Biuro Technologiczne Sp. z o. o., przedstawiciele BSSSC poznali zakład, w którym produkuje się ekologiczne nasypowe materiały ścierne, służące do uszlachetniania powierzchni drewna, tworzyw drewnopodobnych, metalu, szpachli, lakieru, szkła i skóry. Największym odbiorcą SIA Abrasives jest niemiecki koncern Bosch.
W sali konferencyjnej SIA Abrasives Przewodniczący Geblewicz poprowadził prezentację multimedialną pt. West Pomerania – the best place for Investors from Baltic Sea Region. Goście dowiedzieli się, że około 2/3 bezpośrednich inwestycji zagranicznych w naszym województwie pochodzi z Regionu Morza Bałtyckiego – Niemiec i Skandynawii. We are the natural location for investors from the Baltic Sea Region, and the gateway to Poland for them, as well – mówił Geblewicz.
Politycy, którzy są członkami BSSSC, jako osoby opiniotwórcze, stanowią ważny kanał promocji oferty inwestycyjnej dla samorządu Województwa Zachodniopomorskiego. Struktura bezpośrednich inwestycji zagranicznych w naszym regionie dowodzi zasadności kierowania działań promocyjnych w stronę Niemiec i Skandynawii
Prezentację zwieńczyła informacja na temat działalności Centrum Obsługi Inwestora.
Więcej informacji: