wersja dla słabowidzących

Wyjazd uczniów ZSP w Nowogardzie do Macedonii - 01.01.1970 r.

Już po raz drugi uczniowie z Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych im. Stanisława Staszica w Nowogardzie odwiedzili zaprzyjaźnioną Szkołę Zawodową im. Kole Nedelkovski w Veles (Macedonia) w ramach wymiany polsko-macedońskiej.

22 września (sobota) uczniowie Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych w Nowogardzie: Patrycja Urbańska, Klaudia Groszówka, Dominika Strzelczyk, Monika Romasłowska, Aleksandra Daćkowska, Anna Rzepka, Alicja Cegielska, Hania Siemierz, Miłosz Igras, Kuba Gradus, Karol Babiński, Tomek Rydalski, Bartek Fedak i Kacper Górniak wraz z opiekunami Panią Sylwią Antczak i Panią Martą Portas ruszyli w podróż, której celem było dotarcie do miasta Veles w Macedonii.

Po wielogodzinnej podróży zatrzymaliśmy się w Mikulovie w Czechach, gdzie zaplanowany był nocleg. Zwiedziliśmy miasto, które zachwycało wspaniałymi zabytkami. Największe wrażenie zrobił na nas monumentalny barokowy zamek, w którym znajduje się obecnie muzeum regionalne. Następnego dnia rano (niedziela) ruszyliśmy w dalszą drogę. Mimo, że dojechaliśmy na miejsce o bardzo późnej porze, gospodarze przywitali nas bardzo ciepło i serdecznie. Dobrze było zobaczyć osoby, które dzięki wymianie stały się nam tak bliskie! Pierwszego dnia (poniedziałek) zwiedzaliśmy miasto Veles. W centrum mogliśmy zobaczyć kościół, park oraz Muzeum Miasta Veles. Następnego dnia (wtorek) wraz z macedońskimi uczniami pojechaliśmy do stolicy Macedonii Skopje, którą zwiedzaliśmy jeżdżąc autokarem do zwiedzania panoramy miasta. Dzięki przewodnikowi mogliśmy poznać historię tego miasta i zobaczyć wiele ciekawych miejsc.