Szanowni Państwo,
W związku z prowadzonymi przez Starostę Goleniowskiego postępowaniami administracyjnymi informuję, iż w Wydziale Gospodarki Nieruchomościami Starostwa Powiatowego w Goleniowie, prowadzona jest procedura mająca na celu stworzenie listy rzeczoznawców majątkowych – kandydatów na biegłych w postępowaniach administracyjnych.
Zaproszenie kierowane jest do rzeczoznawców majątkowych, którzy spełniają określone niżej kryteria:
1) posiadają uprawnienia rzeczoznawcy majątkowego od co najmniej 3 lat,
2) posiadają wiedzę i doświadczenie z zakresu sporządzania operatów szacunkowych na potrzeby postepowań administracyjnych, które dotyczyły w szczególności ustalenia odszkodowania za nieruchomości przejęte pod inwestycje celu publicznego lub odszkodowania z tytułu szkód oraz utraty wartości nieruchomości powstałej w wyniku ograniczenia sposobu korzystania z nieruchomości,
3) wykazują się należytym wykonaniem operatów szacunkowych (wycen nieruchomości) dla organów administracji publicznej w okresie ostatnich 3 lat poprzedzających złożenie wniosku o wpis na listę rzeczoznawców, w ilości co najmniej pięćdziesięciu operatów szacunkowych w postępowaniach administracyjnych.
Wymagane dokumenty:
1) wniosek o wpis na listę rzeczoznawców, według załącznika nr 3 do procedury,
2) oświadczenie o akceptacji cennika,
3) kopia (potwierdzona za zgodność z oryginałem) świadectwa nadania uprawnień
z zakresu szacowania nieruchomości i oświadczenie, że nie został ich pozbawiony,
4) aktualne ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności zawodowej (kopia polisy potwierdzona za zgodność z oryginałem),
5) dokumenty potwierdzające należyte wykonanie operatów szacunkowych (wycen nieruchomości) dla organów administracji publicznej w okresie ostatnich 3 lat, poprzedzających złożenie wniosku o wpis na listę rzeczoznawców, w ilości co najmniej pięciu operatów szacunkowych w postępowaniach administracyjnych, które dotyczyły w szczególności ustalenia odszkodowania za nieruchomości przejęte pod inwestycje celu publicznego lub odszkodowania z tytułu szkód oraz utraty wartości nieruchomości powstałej w wyniku ograniczenia sposobu korzystania z nieruchomości.
Wnioski o wpis na listę wraz z dokumentami należy składać do dnia 25 maja 2017 r. osobiście w Biurze Obsługi Interesanta (parter) w dni robocze w godzinach od 7.30 do 15.30 albo przesłać pocztą na adres Starostwa Powiatowego w Goleniowie, ul. Dworcowa 1, 72-100 Goleniów (decyduje data wpływu do Starostwa), z dopiskiem na kopercie „wniosek o wpis na listę rzeczoznawców majątkowych”.
Rzeczoznawca majątkowy, po wpisaniu na listę rzeczoznawców majątkowych – kandydatów na biegłych w postępowaniach administracyjnych prowadzonych przez Starostę Goleniowskiego, zobowiązany jest podpisać umowę określającą zasady współpracy, w terminie 7 dni od daty powiadomienia go telefonicznie lub e-mailem o dokonaniu wpisu na listę. Podstawą ustalenia wysokości wynagrodzenia za czynności biegłego jest cennik Starostwa Powiatowego w Goleniowie ustalający wysokość wynagrodzeń za czynności biegłego rzeczoznawcy majątkowego. Wykonanie operatów szacunkowych będzie powierzane sukcesywnie w miarę bieżących potrzeb wynikających z działalności Organu, na podstawie postanowień, wydanych w trybie art. 84 i art. 123 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jedn. Dz. U. z 2016 r. poz. 23 z późn. zm.), o powołaniu rzeczoznawcy majątkowego, jako biegłego w postępowaniach administracyjnych, w których będzie określony przedmiot wyceny oraz termin wykonania operatu szacunkowego.
Cennik, wzór umowy oraz wniosek o wpis na listę stanowią załączniki do niniejszego zaproszenia. Szczegółowe informacje są zawarte w Zarządzeniu nr 122/2017 Starosty Goleniowskiego z dnia 28 kwietnia 2017 r. dostępne tutaj.
W razie wątpliwości i pytań proszę kontaktować się pod numerem telefonu 91 471 02 38 lub 91 471 02 39.