wersja dla słabowidzących

Promocja gmin zachodniopomorskiego i Meklemburgii poprzez sporty wodne. - 01.01.1970 r.

Sporty wodne i turystyka wodna zyskują coraz większe zainteresowanie turystów oraz stają się ważną częścią gospodarki przygranicznych regionów Województwa Zachodniopomorskiego i Meklemburgii – Pomorza Przedniego.

Szansą wykorzystania potencjału akwenów regionów i nowych trendów w turystyce jest rozwój infrastruktury marin i przystani jachtowych w regionie Zalewu Szczecińskiego i Wybrzeża Bałtyckiego, zarówno po polskiej, jak i niemieckiej stronie. Stajemy się ponadgranicznym rejonem sportów wodnych, z ciekawą, uzupełniającą ofertą produktów turystyki kulturowej, przyrodniczej, rowerowej. Powstające sieciowe powiązania marin dają możliwość aktywizacji regionu i poszczególnych gmin.

Podstawowym ograniczeniem dla rozwój turystyki jest niewystarczająca promocja oferty marin. Region nie jest wypromowany na rynku międzynarodowym i nie posiada wykreowanej marki. Polskie i niemieckie gminy w obszarze Południowego Bałtyku oraz operatorzy marin i przystani prowadzą niezależne, nieskoordynowane działania marketingowe, które często zamiast efektu synergii, budują szum informacyjny.

Stąd pomysł na projekt dotyczący promocji i pozyskanie na ten cel pieniędzy unijnych, między innymi z programu INTERREG. Jednym z warunków aplikowania o środki z tego programu jest stworzenie partnerstwa o charakterze transgranicznym. Dlatego dziś podpisany został List Intencyjny dotyczący wspólnej promocji turystyki wodnej w rejonie Południowego Bałtyku.

Pod dokumentem podpisy złożyli:
W imieniu Województwa Zachodniopomorskiego:
•Wicemarszałek Województwa Zachodniopomorskiego, Witold Jabłoński
W imieniu Stowarzyszenia Pomost – Instytut Gospodarki Morskiej:
•Prezes Zbigniew Jagniątkowski
W imieniu Związku Portów i Przystani Morskich – Lokalna Organizacja Turystyczna Zachodniopomorskiego Szlaku Żeglarskiego:
•Prezes Marek Czaja
W imieniu Marina Ostsee Verbund z siedzibą w Kröslin (Niemcy):
•Prezes Falk Morgenstern

Zakłada się, że osiągniemy:
- wzrost ruchu turystycznego w marinach,
- podniesienie jakości usług turystycznych poprzez opracowanie i wdrożenie systemu certyfikacji,
- poprawa konkurencyjności turystyki wodnej transgranicznych akwenów,
- trwały, zrównoważony rozwój regionalny – rozwój polsko – niemieckiej sieci centrów turystyki wodnej,
- wspieranie rozwoju przedsiębiorczości w otoczeniu marin i przystani.

Jak powiedział Zbigniew Jagniątkowski, esencją przedsięwzięcia jest zachęcenie żeglarzy, aby zawijali do wszystkich marin w regionie. – Rocznie do Polski przybywa około 6 tysięcy jachtów z Niemiec. To ogromny potencjał. Chcemy stworzyć system lojalnościowy i oferować zniżki w marinach zaangażowanych w projekt. Opracujemy wspólną markę, którą będziemy promować podczas najważniejszych targów i wydarzeń żeglarskich – mówił w czasie konferencji.

Wicemarszałek Witold Jabłoński podkreślił, że Zachodniopomorskie jest liderem w zakresie pozyskiwania środków zewnętrznych na promowanie turystyki wodnej.


Źródło: Portal Urzędu Marszałkowskiego